ŻYCIORYS
Urodzony w muzułmańskiej rodzinie. Jego ojciec pochodził z Pasztunów z Peszawaru w dzisiejszym Pakistanie, zmarł gdy Shahrukh miał 16 lat, a matka odeszła 10 lat później. Studiował na Uniwersytecie Jamiya Miliya Islamiya. Aktor karierę zaczynał od występów w teatrze. Szerszej publiczności dał się poznać w 1988 roku, dzięki roli w popularnym serialu Fauji. W 1991 r. poślubił swoją ukochaną, Gauri Chibber. Potem już w 1992 roku przyszedł pierwszy poważny sukces – za rolę w filmie Deewana aktor uhonorowany został nagrodą Filmfare dla najlepszego debiutanta. Kolejne filmy, m.in.: Darr, Baazigar, Żona dla zuchwałych (Dilwale Dulhania Le Jayenge), Coś się dzieje (Kuch Kuch Hota Hai) czy Czasem słońce, czasem deszcz (Kabhi Khushi Kabhie Gham) ugruntowały pozycję Shah Rukh Khana jako jednego z najpopularniejszych aktorów w Indiach.
Aktor posiada własną markę perfum – Tiger Eyes of Shahrukh Khan. Jest również twarzą wielu produktów - najczęściej kojarzony jest z koncernem Pepsi.
Od stycznia 2007 aktor przejął po Amitabh Bachchanie cieszący się popularnością program telewizyjny „Kaun Banega Crorepati” (indyjską wersję „Milionerów”). Pod koniec pierwszej połowy 2008 roku prowadził teleturniej Kya Aap Paanchvi Paas Se Tez Hain (indyjski odpowiednik „Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty?”).
Od 2008 jest współwłaścicielem drużyny krykietowej Kolkata Knight Riders.
Shah Rukh Khan jest dziś ikoną bollywoodzkiego przemysłu filmowego i światową supergwiazdą otoczoną histeryczną miłością fanów. Książka Anupamy Chopry to pasjonująca opowieść o jego życiu oraz o fenomenie i kulisach barwnego świata Bollywoodu. To także historia kraju próbującego określić własną tożsamość i przemysłu filmowego, który zmienił oblicze współczesnych Indii.
Urodzony w muzułmańskiej rodzinie. Jego ojciec pochodził z Pasztunów z Peszawaru w dzisiejszym Pakistanie, zmarł gdy Shahrukh miał 16 lat, a matka odeszła 10 lat później. Studiował na Uniwersytecie Jamiya Miliya Islamiya. Aktor karierę zaczynał od występów w teatrze. Szerszej publiczności dał się poznać w 1988 roku, dzięki roli w popularnym serialu Fauji. W 1991 r. poślubił swoją ukochaną, Gauri Chibber. Potem już w 1992 roku przyszedł pierwszy poważny sukces – za rolę w filmie Deewana aktor uhonorowany został nagrodą Filmfare dla najlepszego debiutanta. Kolejne filmy, m.in.: Darr, Baazigar, Żona dla zuchwałych (Dilwale Dulhania Le Jayenge), Coś się dzieje (Kuch Kuch Hota Hai) czy Czasem słońce, czasem deszcz (Kabhi Khushi Kabhie Gham) ugruntowały pozycję Shah Rukh Khana jako jednego z najpopularniejszych aktorów w Indiach.
Aktor posiada własną markę perfum – Tiger Eyes of Shahrukh Khan. Jest również twarzą wielu produktów - najczęściej kojarzony jest z koncernem Pepsi.
Od stycznia 2007 aktor przejął po Amitabh Bachchanie cieszący się popularnością program telewizyjny „Kaun Banega Crorepati” (indyjską wersję „Milionerów”). Pod koniec pierwszej połowy 2008 roku prowadził teleturniej Kya Aap Paanchvi Paas Se Tez Hain (indyjski odpowiednik „Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty?”).
Od 2008 jest współwłaścicielem drużyny krykietowej Kolkata Knight Riders.
Shah Rukh Khan jest dziś ikoną bollywoodzkiego przemysłu filmowego i światową supergwiazdą otoczoną histeryczną miłością fanów. Książka Anupamy Chopry to pasjonująca opowieść o jego życiu oraz o fenomenie i kulisach barwnego świata Bollywoodu. To także historia kraju próbującego określić własną tożsamość i przemysłu filmowego, który zmienił oblicze współczesnych Indii.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz